המשפחתית שתוציא לכם את הג'יפון מהראש? MG4 במבחן

יבואנית MG מסתערת מחדש על שוק החשמליות, עם משפחתית האצ'בק בעלת הנעה אחורית, שלא רק נראית טוב, אלא גם מבטיחה חווית נהיגה ספורטיבית וטווח עד 450 ק"מ. כדי להתחרות בג'יפונים החשמליים הפופולריים, היא גם זולה יותר ב-10-20 אלף שקל. האם זה הרכב שיגרום לכם לוותר על ג'יפון?

ששי כהן 28 במאי, 2023
MG4 בישראל

18 מותגי רכב סיניים משווקים כיום בישראל, אך מי שהיתה החלוצה בארץ זו קבוצת לובינסקי שהשיקה כאן כבר ב-2010 את מותג MG מבית ענקית הרכב הסינית SAIC. לאחר מספר שנים של דשדוש במכירות עם כמה דגמים די בינוניים, בשנת 2018 חל המפנה עם הגעתו לארץ של דגם ה-ZS – ג'יפון קומפקטי שכלל תקינה אירופאית מלאה, והוצע כאן יחד עם מיתוג חדש ובתהליך רכישה דיגיטלי חדשני. ב-2019 הגיעה גם הגרסה החשמלית שלו, ה-ZS EV שהיתה לג'יפון החשמלי הסיני הראשון בישראל ואף הרכב החשמלי הנמכר ביותר ב-2020, אך לאחר שהובילה את השוק החשמלי, הגיעה הקורונה ועימה בעיות השבבים והאספקה, ו-MG שיובשה בארץ מרכבים חשמליים, איבדה את ההובלה לטובת המתחרות. כעת, ובכוחות מחודשים, מבקשת היבואנית לחזור לצמרת המכירות של הדגמים החשמליים בישראל, ואת זה היא רוצה לעשות באמצעות ה-MG4 החדשה. מה הסיכוי שלה להצליח כאן? יצאנו לבדוק.



משפחתית ולא ג'יפון

MG4 הוצגה בעולם אשתקד ונחשבת למודרנית כיום מבין המשפחתיות/ג'יפונים המגיעים אלינו מסין. יחד עם זאת, מדובר במשפחתית בתצורת האצ'בק ולא עם מרכב ג'יפון, מה שידרוש ממנה יותר מאמץ כדי לשכנע את הישראלי המצוי לוותר על הג'יפון שבו התאהב קצת יותר מדי בשנים האחרונות. מפגש במציאות חושף משפחתית מודרנית בעלת עיצוב ספורטיבי ולמעט הספוילר האחורי המפוצל, נטולת התחכמויות והצטעצעויות מיותרות וטוב שכך. המידות מקובלות לסגמנט עם 4.28 מטרים לאורך, 1.83 מטר לרוחב וגובה של 1.5 מטר, ונפח תא המטען עומד על 350-363 ליטר (בהתאם לגרסה הנבחרת) – גדול משמעותית מהמתחרה הישירה כרגע בארץ אורה פאנקי קאט, ואף נהנה מדלת תא מטען (חשמלית ברכב המבחן) שמשדרגת את השימושיות ומאפשרת הובלת מטען גדול בשעת הצורך בשילוב עם קיפול המושבים האחוריים. האבזור החיצוני כולל תאורת LED היקפית, חיישני רוורס, חישוקי "17 ("16 בגרסת הכניסה), שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והנעה ללא מפתח וקיפול מראות חשמלי, אך גג זכוכית לא מוצע גם כאופציה בתשלום נוסף.

תא נוסעים

עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ ופלטפורמה ייעודית חשמלית המאפשרת גם רצפה אחורית כמעט שטוחה לחלוטין, המרווח לנוסעים מלפנים ומאחור מצוין, המושבים נוחים, ואל אלו מצטרפים גם עיצוב סביבת נהג בסגנון נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, לוח שעונים דיגיטלי "7, מולטימדיה עם מסך מגע "10.25 הכוללת קישוריות  לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (נדירה בדגמים סיניים), חוגת הילוכים אלקטרונית ושפע של תאי אחסון שימושיים. בסעיף השלילה, מסך המולטימדיה לא תמיד מגיב היטב ללחיצות עליו, היושבים בספסל האחורי סובלים מהיעדר פתחי מיזוג אחוריים ותאורה אישית והאווירה הכללית אמנם מודרנית אך גם קצת קודרת בשל שימוש בצבעים כהים בלבד.

MG4 בישראל

 

ברמת הגימור הגבוהה (Luxury) הנבחנת כאן תקבלו גם מושב נהג חשמלי, חימום הגה ומושבים קדמיים, מערכת שמע משודרגת בסאב וופר בהתקנה מקומית ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות בקטגוריה, אך התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב תקבלו רק ברמת הגימור הגבוהה המיועדת ללקוחות פרטיים. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

חשמלית שפונה לנהג חובב הנהיגה

את היתרון הגדול של המכונית מול המתחרות תמצאו בסעיף הנהיגה המהנה. עם פלטפורמה חשמלית ייעודית הכוללת הנעה אחורית ייחודית בדגמים המגיעים מסין וחלוקת משקל של 50:50, מדובר במכונית מושחזת שניתן לנהוג איתה מהר ולא רק בקו ישר, אלא גם בכבישים מפותלים והרריים, בין השאר הודות לשלדה מוצלחת, מתלים המצליחים לשלב בין הנוקשות הנדרשת בנהיגה ספורטיבית לנוחות נסיעה גבוהה והגה שאפילו מתקשר יחסית עם הנהג. הדגם משווק בארץ בגרסת הכניסה עם מנוע חשמלי המפיק 170 כ"ס ו-25.4 קג"מ, שנחשב דווקא לזריז במשפחה (7.7 שניות ל-100 קמ"ש), כאשר הגרסה הנבחנת כאן מצוידת במנוע המפיק 204 כ"ס ומספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש. לצד ההנאה מהנהיגה, מדובר במפתיע גם במכונית נוחה למדי והתלונה העיקרית נוגעת לרעשי רוח וצמיגים מעל 110 קמ"ש וצליל מנוע שמזמזם קצת יותר מהרגיל בתא הנוסעים. בשורה התחתונה: MG הצליחה מכונית מהנה לנהיגה בסגנון שהאירופאיות הטובות יודעות להציע.

MG4 בישראל

טווח נסיעה

גרסת הכניסה של הדגם מצוידת בסוללת 51 קוט"ש המבטיחה עד 350 ק"מ ומיועדת לאלו שאינם נוהגים הרבה או לאלו שמעוניינים ברכב שני במשפחה חסכוני בהוצאות. גרסת הטווח הארוך מצוידת בסוללת 64 קוט"ש מציעה עד 450 ק"מ בדגם שמופנה לציי הרכב ועד 435 ק"מ בגרסת הלקוחות הפרטיים שנבחנת כאן. במבחן שלנו שכלל תנאים מאומצים יחסית, הגענו ל-370 ק"מ לפני שנדרשנו להתחבר למטען, אך סביר להניח שבנהיגה שגרתית וללא נסיונות לסחוט ביצועים תגיעו לנתון טוב יותר. בטעינה בעמדת טעינה ביתית עם חשמל תלת פאזי תזדקקו לסדר גודל של 6.5 שעות טעינה, והסוללה תומכת בטעינת DC מהירה עד 135 קוט"ש. חבל רק שאפשרויות הבלימה הרגנרטיבית מעט מוגבלות, ונסיעה על דוושה אחת בלבד (ללא שימוש כמעט בבלם) מתאפשרת באופן חלקי בלבד.

לסיכום

MG4 היא חדשה מרעננת בשוק החשמליות, בתמורה לוויתור על מרכב ג'יפון, תקבלו משפחתית איכותית ומרווחת, בטיחותית ומאובזרת (בגרסה הבכירה הפונה ללקוחות פרטיים) המציעה תבלין נדיר בקטגוריה שקוראים לו "הנאה מנהיגה", המצטרף ליתרונות המוכרים של רכב חשמלי (נסיעה שקטה, חלקה והוצאות אחזקה נמוכות). גם בשורת המחיר יש בשורה: 155,888 שקל לגרסה ארוכת הטווח והמאובזרת ביותר, מדובר בחיסכון של 10-20 אלף שקל מול הג'יפונים הסיניים הפופולריים בגרסאותיהם המקבילות, ומחיר דומה למדי למשפחתיות הבנזין/הייבריד הפופולריות שיקרות משמעותית לאחזקה.

עוד ממבחני דרכים