הפעם יותר ג'יפון משפחתי: יונדאי קונה החדשה במבחן

כשברקע עליית מס משמעותית על הדגמים החשמליים, הושקה יונדאי קונה החדשה עם הצהרה יומרנית להפוך למכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה הבאה. איך היא מתכננת לעשות את זה? יצאנו למבחן עם הגרסה ההיברידית החסכונית.

ששי כהן 29 בספט, 2023
יונדאי קונה החדשה 2023

יונדאי קונה נחתה לראשונה בארץ לפני כחמש וחצי שנים והצטרפה לקטגוריית ה-B-SUV (רכבי הפנאי הקטנים יחסית). במהלך השנים היא שווקה כאן בכמה גרסאות לבחירה: 1.6 ליטר טורבו עם כמעט 200 כ"ס שרבים ראו בה סוג של הוט האץ' ספורטיבית יחסית, גרסה היברידית חסכונית וידידותית לסביבה וגרסה 100% חשמלית עימה נכנסה לעידן החשמלי. בסה"כ נמכרו כאן כ-18,500 יחידות ממשפחת הקונה שהפכו אותה לאחד הג'יפונים הקומפקטיים הנפוצים על הכביש. בחודש החולף, הושק הדור החדש של הקונה, שהגיע מלווה בהצהרה בומבסטית שמדובר יהיה ברכב הנמכר ביותר בישראל בשנה הבאה, לא רק בקרב הג'יפונים, אלא בכלל, עם נתון מכירות חזוי של 13,000 מכוניות בשנה הבאה. איך היבואן מתכנן לעשות את זה כאשר הדגם התייקר על הדרך ב-12-30 אלף שקל? יצאנו לבדוק.


הקונה החדשה היא בראש ובראשונה מכונית גדולה יותר משמעותית, המסוגלת לראשונה לשמש אפילו כג'יפון משפחתי. הממדים צמחו עם עם אורך של 4.35 מטרים (15+ס"מ), רוחב של 1.82 מטר (2+ס"מ), גובה של 1.57 מטר (2+ס״מ) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ (6+ס"מ, גדול יותר מטויוטה קורולה קרוס ורק 2 ס״מ פחות מיונדאי טוסון!) המספקים מרווח משופר לנוסעים ובעיקר בספסל האחורי, ועל הדרך גם תא המטען צמח משמעותית ועומד בגרסה ההיברידית שנבחנת כאן על 466 ליטר (במקום 374) וצומח עד 1,300 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. מנגד, גלגל רזרבי נעדר מהמפרט.

הדור היוצא של הקונה היה רכב סטייליסטי למראה ובעל מראה ספורטיבי, והדור החדש משנה כיוון עם עיצוב חדש לחלוטין, הופעה בוגרת יותר ומראה שמזכיר דווקא מכונית חשמלית, עם חזית בסגנון שפת העיצוב החדשה של היצרן. הפעם פותח גם הדגם על שלדת ה-K3 החדשה של היצרן, וביונדאי טוענים שהוא תוכנן מראש כרכב חשמלי ועל הדרך התאימו אותו גם לגרסאות בנזין והייבריד, מה שתרם משמעותית למרווח הפנים, ליעילות, לבטיחות ולשימושיות. מי שיחפש דווקא את ההופעה הספורטיבית יותר, יוכל לרכוש לראשונה בארץ גם את גרסת ה-"N-Line" הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית קרבית יותר, אך מחירה של זו מרקיע שחקים ומגיע ל-190 אלף שקל יקרים למדי.

 יונדאי קונה החדשה 2023

מהפכה בתא הנוסעים

נקודת התורפה העיקרית של הדגם היוצא התרכזה בעיצוב תא הנוסעים שלא הלם את המראה החיצוני וסבל ממראה פלסטיקי מדי וסביבת נהג לא ממש מפתה. ביונדאי הקשיבו ללקוחות והדור החדש מציע קפיצת מדרגה משמעותית בעיצוב, עם הופעה המזכירה את האיוניק 5 החשמלית, סביבת נהג ונוסעים מרשימה מאוד לשהייה, אווירה טכנולוגית יותר עם צמד מסכים "12.3 שחוברו ליחידה אחת, וגם מדובר ביונדאי הראשונה שמגיעה לארץ עם לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה דוברי עברית. מנגד, עדיין מדובר  בתא נוסעים עמוס פלסטיק קשיח, אולם האווירה וצבע האפור הבהיר שעטף את תא הנוסעים ברכב המבחן מחפים על זה ומספקים מראה אפילו יוקרתי, המלווה בתאורת אווירה נעימה בלילה. לצד אלו תפגשו שלל תאי אחסון חכמים ושימושיים, ותפעול נרחב של מתגים פיסיים הבטוחים ונוחים יותר לשימוש תוך כדי נהיגה. גם ידית ההילוכים הפכה לידית אלקטרונית בסגנון רכב חשמלי הממוקמת מאחורי ההגה.

 יונדאי קונה החדשה 2023

לשמחת מקבלי הרכב מהליסינג

לקוחות הליסינג ישמחו גם לדעת שאם יקבלו את הרכב מהעבודה, אז הפעם לא חסכו עליהם וכבר מגרסת הכניסה (Premium) מצוידת המכונית בכניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה "12.3 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בלם יש חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, מצלמת רוורס, חיישני אורות וגשם, חישוקי "16 קלים ועוד.  אבזור הבטיחות כולל: 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, דו-גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אור גבוה אוטומטי ועוד, אך הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

רכב המבחן (Supreme) כלל גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ב-64 גוונים, דלת תא מטען חשמלית, התרעת שטח מת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט' ברוורס ועוד.

 יונדאי קונה החדשה 2023

על הכביש

את החלק הראשון של הנהיגה ביצענו בשיוט רגוע מירושלים למרכז, במסלול קליל שכלל הרבה ירידות ונהיגה מעודנת לטווח של 40 ק"מ, אשר הניבו צריכת דלק מצוינת של 25 ק"מ לליטר בממוצע, בין השאר הודות לתנאים הלא מאומצים שגרמו לרכב לכבות את מנוע הבנזין בירידות ולאפשר תנועה חשמלית בלבד גם במהירות של 110 קמ"ש. יחידת הכח ההיברידית כאן נלקחה כמעט בשלמותה מהדור היוצא, וכוללת מנוע חשמלי ומנוע בנזין 1.6 ליטר המפיקים הספק משולב של 139 כ"ס ו-27 קג"מ ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. על הכביש מציעה המכונית נהיגה נעימה מאוד, חלקה ושקטה יחסית וניכר שהרכב מאופיין בעיקר לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים. הביצועים כאן מספקים עם 10.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, אך מי שמחפש ביצועים מרגשים יותר כדאי שיבחר בגרסת הטורבו בנזין המפיקה 198 כ"ס וביצועים משודרגים משמעותית. מעבר לכך, התנהגות הכביש בטוחה, נוחות הנסיעה לרוב טובה, ואולי הדבר היחיד שהרגיז היה עודף הצפצופים של מערכות הבטיחות המתקדמות, ובעיקר אלו שמעירים לנהג על מהירות גבוהה מהמותר. נכון לעכשיו, לא ניתן לבטל את הצפצופים המטרידים. דווקא ההתערבות של מערכות הבטיחות האקטיביות מעודנת ואינה מציקה וגם בקרת השיוט החכמה תפקדה לא רע. בהמשך המבחן שנוספו נוסעים נוספים לרכב, ומסלול הנסיעה כלל גם ק"מ רבים של אזורים הרריים ותנועה מאומצת יותר, הידרדרה צריכת הדלק ונקבעה בסופם של ימי המבחן על 18.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מרשים לכל הדעות.

 יונדאי קונה החדשה 2023

החל מ-161,900 שקל

יונדאי קונה החדשה ללא ספק מכונית טובה משמעותית מקודמתה. היא מרווחת משמעותית, בטיחותית יותר, טכנולוגית יותר ומציעה סביבת נהג ונוסעים נעימה ומאובזרת המלווה בנסיעה חלקה, חסכונית בדלק ונינוחה בגרסה ההיברידית, המלווה בביצועים סבירים. נקודת התורפה העיקרית היא הצמיחה במחיר, עם עליה של 12,000 שקל מול הדגם היוצא ומחיר התחלתי של 161,900 שקל (169,900 שקל לרכב המבחן). סביר להניח שבמחיר הזה כלולה בגרסת הבסיס גם הנחה נאה שתופנה לציי הרכב שעתידים לספק חלק משמעותי מהמכירות, ואם נשפוט את קבלת הפנים החמה בו התקבלה המכונית בארץ (1,000 הזמנות בשבוע), סביר להניח שיהיה מדובר באחד הרכבים הפופולריים בארץ בשנה הקרובה. בדרך, צפויה לו תחרות עם טויוטה קורולה קרוס וגם מכיוון טויוטה C-HR החדשה שתנחת בקרוב ואולי גם עם חזרתה של קיה נירו החדשה בגרסה היברידית רגילה, לאחר שביטול הטבות המס על דגמי הפלאג-אין עשוי לשנות שם את התמקדות היבואן בהיצע הדגמים בארץ.

עוד ממבחני דרכים