טויוטה יאריס קרוס במבחן: אופנתי וחסכוני ובדרך להיות להיט למרות שלא זול

טויוטה מצטרפת לראשונה לסגמנט ה-B-SUV הפופולרי בארץ עם היאריס קרוס החדשה, שתתחרה בלהיטים כמו סיאט ארונה, קיה סטוניק ואחרים, כשלזכותה מראה אופנתי, יחידה היברידית חסכונית ומוניטין מקומי מוצלח. שווה את הכסף?

ששי כהן 07 בנוב, 2021
טויוטה יאריס קרוס

שנה לאחר שנחת בארץ הדור הרביעי של טויוטה יאריס, אחת ממכוניות הסופר-מיני הנמכרות ומבוקשות בישראל, מתרחבת משפחת הדגם עם הצטרפותה של היאריס קרוס להיצע, המהווה את גרסת הג'יפון של מכונית הסופר-מיני, וכניסה ראשונה של טויוטה בישראל לסגמנט ה-B-SUV הצומח בשוק הרכב הישראלי, שם יחכו לה מתחרות חזקות כמו סיאט ארונה, קיה סטוניק, פיג'ו 2008 ואחרות.

מבחוץ

היאריס קרוס מציעה עיצוב שונה למדי מהיאריס הרגילה עליה היא מבוססת, עם מראה של ג'יפון מחוספס, אפילו קשוח במידה מסוימת, עם שפת עיצוב משלו, שאמנם מצד אחד מזוהה עם דגמי הפנאי של טויוטה, אך בכל זאת נראה אחרת. ביחס ליאריס הקטנה, מדובר אגב בצמיחה משמעותית במידות הרכב עם 4.19 מטר לאורך (25+ ס"מ), 1.76 מטר רוחב (2+ס"מ), 1.59 מטר גובה (9.5+ס"מ), אך לשניהם בסיס גלגלים זהה של 256 ס"מ. בכל הנוגע למרווח הפנים, צמד הנוסעים מלפנים ייהנו מסביבה מרווחת למדי, אך מאחור יוכלו להסתדר מקסימום 2 מבוגרים, והגישה לספסל האחורי מעט צרה. נפח תא המטען לעומת זאת, אחד הטובים בקטגוריה ועומד על 397 ליטר לפני קיפול הספסל האחורי. בגרסת המבחן שהגיעה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, הספסל האחורי מתפצל גם לשלושה חלקים וזה בהחלט נחמד כאשר רוצים להעמיס מטען במידות חריגות.

טויוטה יאריס קרוס

מבפנים

כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של היאריס בשינויים קוסמטיים קלים, כאשר העיקרי ביניהם הוא כמובן תנוחת ישיבה גבוהה יותר המאפיינת ג'יפונים. איכות החומרים מפתיעה לטובה עם שלל משטחי פלסטיק רך שמעטרים את הדשבורד (פריט נדיר בקטגוריה), איכות ההרכבה גבוהה והאווירה הכללית נעימה. כבר מרמת הגימור הבסיסית תמצאו לוח שעונים דיגיטלי, בלם יש חשמלי, חיישני אורות וגשם ומולטימדיה מקורית תומכת עברית עם מסך מגע "8, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס ועוד כמה פריטים, אך אבזור כמו כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי וחישוקי גלגלים קלים תמצאו רק ברמות גימור גבוהות יותר. רמת הגימור "פרימייר" הבכירה שנבחנת כאן, כללה גם את האבזור החסר שצוין, לצד חישוקי גלגלים "17 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מרכב בצביעה דו-גוונית, מדרגות צד, ותאורה חיצונית מלאה מסוג LED (בגרסאות הבסיס תאורת LED ליום ותאורה אחורית משולבת).

טויוטה יאריס קרוס

בטיחות

באופן ראוי להערכה, היאריס משווקת בכל רמות הגימור עם חבילת בטיחות מתקדמת ומקיפה הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ו- 8 כריות אוויר, מהן 2 מרכזיות בין צמד המושבים הקדמיים ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

על הכביש

היאריס קרוס משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה: בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המפיק 125 כ"ס וגרסה היברידית המצוידת באותו המנוע, אשר פועל בשילוב מנוע חשמלי ומציע הספק משולב של 116 כ"ס, כאשר שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הגרסה שנבחנת כאן היא ההיברידית המעניינת יותר, אשר על הכביש מציעה ביצועים סבירים בלבד עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש, אך בתמורה מפצה בצריכת דלק מצוינת שעמדה במבחן סביב ה-20 ק"מ לליטר בממוצע. הדור החדש של המערכת ההיברידית של טויוטה מכוון לחיסכון בדלק ולניצול מקסימלי של החשמל, וכך הוא מראה לכם כמה זמן מתוך סך הנסיעות שביצעתם בנהיגה חשמלית. במקרה שלנו, סביב ה-65% מהזמן. בכל הנוגע לנוחות, כל נהג שאיננו חי מרייסים מרמזור לרמזור ימצא מכונית שקטה למדי ונעימה לנהיגה, אך אלו שמחפשים אחר סחיטת ביצועים, יקבלו בתמורה קצב התקדמות אולי מעט יותר זריז, אך גם הרבה יותר רועש בשל שילוב תיבת ההילוכים הרציפה שאיננה מחבבת נהגים ספורטיביים. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי לנהיגה, ואף קלה לתנועה עירונית הודות למימדים הקומפקטיים המאפשרים כושר השתחלות נאה בסביבה אורבנית צפופה ותנוחת הישיבה הגבוהה המשפרת את שדה הראייה.

טויוטה יאריס קרוס

שווה את הכסף?

מחיר טויוטה יאריס קרוס מתחיל ב-119,900 שקל לגרסת הבנזין הבסיסית, או החל מ-134,900 שקל לגרסה ההיברידית הבסיסית ומגיע עד ל-146,900 שקל יקרים למדי לגרסת הפרימייר ההיברידית הבכירה שנבחנת כאן. לזכותו של הדגם הופעה חיצונית נאה, תא נוסעים איכותי, חבילת בטיחות מרשימה ותצרוכת דלק מצוינת בגרסה ההיברידית, המצטרפים למוניטין מוצלח של היצרן בארץ שעשוי להבטיח לכם בעתיד גם אמינות, סחירות ושמירת ערך טובים. בצד השלילה, המכונית מעט רועשת תחת מאמץ, האבזור לא ממש נדיב בגרסאות הכניסה, ובחירה ברמת הגימור הגבוהה תביא אתכם כבר למחיר הבסיסי של ה-C-HR הגדולה יותר. בשורה התחתונה, בעידן הנוכחי של הקורונה, המשבר בתעשיית השבבים והמחסור החמור במכוניות, אם אתם חושקים בג'יפון טויוטה קומפקטי ואיכותי, אולי כדאי לכם למהר ולרכוש כי ב-1 בינואר מתבטלת גם הטבת המס למכוניות ההיברידיות בישראל, מה שאומר שייתכן ואנחנו עוד נתגעגע למחירון הנוכחי שלו…

עוד ממבחני דרכים