מכונית ספורט ב-170,000 שקל? יונדאי מתכננת כניסה לשוק הספורטיביות ולשוק המוניות

מובילת שוק הרכב בישראל מתכננת חדירה לסגמנטים נוספים, עם כניסה רשמית ראשונה לשוק המוניות וגם חזרתם של דגמי ה-N הספורטיביים לארץ, עם 3 דגמים מפתים שעשויים להתאים הפעם יותר לדרישות השוק הישראלי.

ששי כהן 03 ביונ, 2022
יונדאי i30N

כלמוביל יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, הינה יבואנית הרכב הגדולה ביותר בישראל מזה שנים, ומתחילת 2022 היא מחזיקה בנתח שוק של 26.8% משוק הרכב בישראל, ומקדימה את יוניון מוטורס (יבואנית, טויוטה, לקסוס וג'ילי) המחזיקה ב-17.4% מהשוק וטלקאר (יבואנית קיה, סאנגיונג וסרס) המחזיקה בנתח שוק של 14.6%. יחד עם זאת, בכלמוביל מעוניינים להרחיב את אחיזתם בסגמנטים נוספים, ובמותג יונדאי מתכננים כניסה רשמית גם לשוק המוניות וחזרה לשוק הספורטיביות החמות.


מונית יונדאי

מותג יונדאי משווק בארץ כ-28 שנה ובכל זאת עד כה נמנע מכניסה לשוק המוניות. אמנם בשנתיים האחרונות נחשפנו ללא מעט מוניות מדגמי האלנטרה, טוסון הייבריד ואפילו סנטה פה שנעות כאן על הכביש, אולם אלו הגיעו לארץ במסגרת פעילות של יבואנים מקבילים ולא שווקו ע"י היבואן הרשמי. היקף המכירות של שוק המוניות בארץ אינו גדול ובארבעת החודשים הראשונים של השנה נמסרו כאן בסה"כ 1,579 דגמי מוניות ע"י היבואנים הרשמיים, ועבור יונדאי שמובילה את שוק הרכב בישראל שנים ארוכות ומסרה כאן בשליש הראשון של השנה 21,704 מכוניות, חדירה לשוק המוניות לא תהווה מנוע צמיחה מרכזי בהתפתחות המותג בארץ, אלא יותר דריסת רגל בסגמנט נוסף. השיווק ככל הנראה של מוניות יונדאי יתבצע בשיתוף פעולה עם מחלקת המוניות של היבואן המשווקת כיום את דגמי מרצדס ותוכל לתרום מניסיונה הרב לאורך השנים בתחום, והיצע הדגמים שיועמדו לנהגי המוניות יהיו בשלב הראשון מדגמי ההייבריד של היצרן. מותגי המוניות המובילים מתחילת השנה בארץ הם טויוטה שהעפילה לראשונה לפסגה עם 562 מוניות, סקודה שירדה למקום השני עקב בעיות מלאי חמורות וסיפקה רק 319 מוניות ומרצדס עם 252 מוניות.

יונדאי קונה N

יונדאי קונה N : בקרוב על כבישי ישראל?

חזרה לשוק הספורטיביות עם דגמי יונדאי N

סגמנט נוסף שיונדאי מתכננת כניסה אליו, הוא שוק מכוניות הספורט. במקרה הזה, לא מדובר בחדירה ראשונה לשוק, ולפני 3 וחצי שנים נעשה כאן ניסיון קודם של היבואן להיכנס לשוק עם דגמי i30N שהגיעו לארץ, אך לאחר זמן קצר פסקו המכירות עקב חוסר ביקוש ובעיקר בשל דגמים ידניים שכבר לא ממש כבר התאימו לשוק. כעת יש ליצרן סדרת דגמים ספורטיביים שעשויה להתאים יותר לשוק הישראלי, עם ה-I30N שתוצע לראשונה בגרסה אוטומטית, עם הספק של 280 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, המהירה יותר מקופרה לאון עם 5.7 שניות. לצידה צפויה להגיע גם יונדאי קונה N, עם עיצוב של קרוסאובר סטייליסטי וקרבי למראה, ומפרט ביצועים מרשים הכולל הספק של 280 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות. עבור חובבי הספורט בעלי תקציב נמוך יותר, עשויה להגיע לכאן ה-i20N,  סופר-מיני שעתידה להתחרות כאן בפולו GTI (שבינתיים שיווקה בארץ פסק), ומציעה עיצוב שרירי, מנוע 1.6 ליטר טורבו המפיק 204 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד, המבטיחים יחד עם משקל קליל לימינו של 1,190 ק"ג, ביצועים מרשימים עם 6.7 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וחווית נהיגה מרגשת. תג המחיר שמתוכנן לדגם, אמור לנוע סביב ה-170 אלף שקל, ובהתחשב בכך שכיום תוכלו למצוא בארץ רק את האבארט 500 הקטנה יותר בתקציב מתחת ל-200 אלף שקל, סביר להניח שה-i20N עשויה למצוא כאן כמה עשרות לקוחות בשנה בהנחה שהתמחור אכן יהיה אטרקטיבי. מחברת כלמוביל נמסר ל- WHEEL שיבוא הדגמים הספורטיביים אכן נבחן בימים אלו, וטרם התקבלה החלטה סופית בנושא, אך במידה והם יחליטו לחזור לתחום הספורטיביות, מכוניות ראשונות יגיעו לארץ עוד השנה!

עוד מחדשות רכב