מרחק זה לא בעיה: BYD סיל בישראל

שלמה מוטורס משיקה בישראל את BYD סיל, המכונית הכי ספורטיבית וטכנולוגית של היצרן, שתתחרה כאן בטסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ואחרות, עם צמד גרסאות לבחירה המבטיחות ביצועים ספורטיביים, אבזור עשיר כסטנדרט והבטחה לטווח נסיעה עד 570 ק"מ.

ששי כהן 06 בפבר, 2024
BYD סיל

חברת שלמה מוטורס, יבואנית BYD, מרחיבה את היצע הדגמים שלה בישראל לחמישה, והשיקה הבוקר בת"א את BYD סיל המצטרפת לקטגוריית מכוניות המנהלים החשמליות, כתשובה לטסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ואחרות, אולם צפויה לצוד לקוחות גם מקרב מכוניות מנהלים כמו סקודה סופרב, יונדאי סונטה ואחרות. מדובר בכניסה לקטגוריה פורחת שנהנית מביקוש רב בארץ והסיל אמורה להיות מנוע צמיחה נוסף במותג הסיני המוביל בישראל, שפתח את שנת 2024 במקום השלישי בטבלת המסירות ובימים האחרונים גם הפך למותג הרכב החשמלי הפופולרי ביותר בישראל עם 22,175 רכבים שכבר נעים על הכביש, לעומת 19,120 מסירות של טסלה ו- 14,936 מסירות של ג׳ילי.


הסיל הוא דגם נוסף בסדרת האוקיינוס של היצרן המכוונת לחדירה לאירופה, ולצד עיצוב ספורטיבי-אלגנטי מרהיב שפותח בהשראת עולם הים לדברי היצרן, מדובר במכונית מנהלים סדאן גדולה ומרווחת, אשר פותחה על שלדת ה-"E-Platform 3.0" של היצרן המיועדת לדגמים חשמליים. הממדים מקובלים לקטגוריה עם 4.8 מטרים לאורך, 1.87 מטר רוחב ו-1.46 מטר גובה, ויחד עם בסיס גלגלים של 292 ס"מ, מציעה המכונית מרווח מצוין לחמישה נוסעים, אך מנגד תא מטען קטן יחסית לקטגוריה בנפח 400 ליטר ותא מטען נוסף מקדימה בנפח 53 ליטר בו תוכלו לאחסן למשל את כבל הטעינה.

BYD סיל

תא נוסעים

תא הנוסעים מציע עיצוב נקי ברוח התקופה, עם מיעוט של מתגים פיסיים, לוח שעונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה מרכזי "15.6 השולט על מרבית מערכות הרכב. יחד עם זאת, מסביב לידית ההילוכים הקריסטלית הזעירה תמצאו כמה מתגים לתפעול מהיר תוך כדי נהיגה של המזגן, מפשיר האדים, בורר מצבי הנהיגה ועוד, המסייעים לנהיגה בטוחה יותר. המושבים הקדמיים ספורטיביים, והדגם יוצע בארץ ברמת גימור אחת ל-2 גרסאות ההנעה, הכוללת מפרט עשיר כסטנדרט עם מולטימדיה הכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו (גם אלחוטית) ואפל קארפליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, גג זכוכית פנורמי קבוע עם סט וילונות מקורי הניתן להרכבה בימי הקיץ לטובת סינון החום של השמש, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח ומבחוץ גם תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי "19 קלים, קיפול מראות חשמלי ועוד. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת גם בתצוגה עלית של נתונים על השמשה הקדמית.

BYD סיל

2 גרסאות הנעה לבחירה

גרסת הכניסה של הסיל מצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 312 כ"ס, המספק ביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש והבטחה להתנהגות כביש ספורטיבית. יחד עם סוללת הלהבים (Blade) הידועה של היצרן בקיבולת של 82.5 קוט"ש, מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 570 ק"מ, לצד תמיכה בטעינת DC מהירה עד 150 קילוואט וטעינת 11 קילוואט ביתית.

גרסת הביצועים של הדגם כוללת כבר צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה, המפיקים הספק משולב של 530 כ"ס ומספקים ביצועים מליגת מכוניות העל כבר, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ואחיזת כביש משודרגת, כאשר המהירות המרבית מוגבלת גם כאן ל-180 קמ"ש. יחד עם אותה סוללה של גרסת ההנעה האחורית, הטווח המוצהר ע"י היצרן בתקן ה-WLTP עומד על 520 ק"מ.

BYD סיל

5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי

הסיל מצוידת כסטנדרט בחבילת בטיחות מקורית רחבה, הכוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוט' ברוורס, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, החלפת אורות אוט', 9 כריות אוויר, מערכת להתרעה על השארת ילדים ברכב ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מחירון

מחיר BYD סיל נקבע על 216,990 שקל לגרסת ההנעה האחורית ו-233,990 שקל לגרסת הביצועים כפולת ההנעה והמחירים כוללים כבר את המיסוי החדש של 2024. הדגם ישווק ב-6 צבעים לבחירה ו-2 גרסאות עיצוב לתא הנוסעים, עם אחריות ל-6 שנים או 150,000 ק"מ, כאשר האחריות לסוללה עומדת על עד 8 שנים או 200,000 ק"מ, וכולל גם צמד כבלי טעינה (ציבורי ולחשמל ביתי) שמסופקים עם הרכב. היבואן מתקשה לדבר על צפי מכירות בתקופה הנוכחית, בעקבות המלחמה והמצב הכלכלי, ומספר על כמה מאות מכוניות שכבר הגיעו לארץ בימים האחרונים.

עוד מחדשות רכב