סקודה אניאק חוגגת 200 אלף רכבים בעולם ומשתדרגת לדגמי 2024

החשמלית הראשונה של סקודה רושמת את ייצור המכונית ה-200,000 בצ'כיה ובמקביל משיקה סדרת עדכונים לרכב. כחלק מאסטרטגיית היצרן לקדם את מחויבותו לניידות חשמלית וידידותית לסביבה, יצטרפו בשנתיים הקרובות 6 דגמים חשמליים נוספים, כאשר הראשון מהם ייחשף בחודשים הקרובים ויהיה SUV קטן וזול יותר.

ששי כהן 24 בפבר, 2024
סקודה אניאק

3 וחצי שנים לאחר שהציגה סקודה את קמפיין הניידות החשמלית והידידותית שלה לסביבה עם השקת סקודה אניאק, החשמלית הראשונה של היצרן, מציינת החברה אבן דרך עם 200 אלף מדגמי האניאק והאניאק קופה שירדו עד כה מפס הייצור של היצרן בצ'כיה. במקביל, זוכה האניאק בימים אלה לסדרת עדכונים לשנת 2024 הכוללת שדרוג טווח הנסיעה, יכולת הטעינה המהירה ועוד.



לפני כשבוע התגלגלה מפס הייצור המכונית ה-200,000 של האניאק החשמלית, שהיתה מדגם האניאק קופה ברמת הגימור Sportline ובצבע לבן. בשנת 2023, מסרה החברה 81,700 יחידות של רכב השטח החשמלי, המהווה עלייה של 52.1% לעומת השנה הקודמת. בשוק הביתי אגב (צ'כיה), כבשו דגמי האניאק והגרסה בעלת העיצוב הספורטיבי שלו "אניאק קופה" כרבע משוק החשמליות, אך הדגם מוביל את שוק החשמליות גם בסלובקיה עם נתח של יותר מ-17% מהשוק, והוא מדורגת כרכב החשמלי השני הכי נמכר באסטוניה, פינלנד, אוסטריה ושוויץ.

גם בישראל זוכה האניאק לפופולריות נאה, ובשנת 2023 היתה האניאק למכונית האירופאית החשמלית הנמכרת ביותר בארץ עם 1,725 מסירות ומקום שישי בדירוג מכירות מותגי הרכב החשמליים. מדובר בהישג מרשים עוד יותר כאשר מתחשבים בתג המחיר הבסיסי הלא נמוך של הרכב שמתחיל כיום ב-214,900 שקל.

סקודה אניאק קופה

בחודשים הקרובים יעודכנו דגמי האניאק לגרסאות ה-"85" אשר יכללו הספק מנוע חשמלי גבוה יותר, שדרוג טווח הנסיעה עד ל-560 ק"מ בדגם הרגיל או 570 ק"מ בגרסת הקופה, לצד שדרוג יכולות טעינת DC המהירה שתאפשר טעינת 10-80% מהסוללה בפחות מחצי שעה. לצד אלו צפויים גם שדרוגים קלים נוספים אשר יכללו עדכון גרסה למולטימדיה ועוד.

במהלך החודשים הקרובים צפויה להתרחב משפחת החשמליות (BEV) של סקודה עם הצגת סקודה אלרוק, רכב פנאי חשמלי קומפקטי יותר שצפוי להיות ככל הנראה מחליפו של הקארוק. כחלק מאסטרטגיית הניידות החשמלית של היצרן, תחשוף עד שנת 2026 סקודה 3 דגמים חשמליים נוספים, לצד מתיחות פנים משמעותיות יותר לאניאק והאניאק קופה.

עוד מחדשות רכב