אאודי Q2 עם לוגו עממי ותמורה טובה יותר לכסף? פולקסווגן טי רוק במבחן

מצד אחד: אח חורג לאאודי Q2 הכולל אבזור עשיר כסטנדרט ותג מחיר נמוך משמעותית. מצד שני: עדיין ג'יפון קומפקטי די וותיק בחו"ל שמגיע לארץ באיחור עם תג מחיר החל מ-170,000 שקל. האם מדובר עדיין בעסקה שווה?

ששי כהן 20 בינו, 2024
פולקסווגן טי רוק 2024

שנת 2024 היא ככל הנראה תהיה שנת הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים יותר. לאחר שמחירי הג'יפונים המשפחתיים הפופולרים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 התייקרו משמעותית ומחירי גרסאות מאובזרות שלהם מגרדות את רף ה-200 אלף שקל, או חוצות אותו בהרבה אם מדובר בדגמי פלאג-אין הייבריד, נדמה שבשנה הקרובה נפגוש יותר רוכשים שיסתפקו בג'יפון קומפקטי יותר בממדים החיצוניים שלו, אבל עדיין כזה שיכול לשרת משפחה קטנה ללא בעיה. יבואנית יונדאי כבר הצהירה שהרכב הכי נמכר שלה השנה (ובכלל הנמכר בישראל לדעתם) יהיה יונדאי קונה החדש, טויוטה מרימה הילוך עם ה-C-HR החדש, מאזדה עם ה-CX-30 וכנ"ל גם ג'ילי גיאומטרי C החשמלית ואחרים. עכשיו יש גם לפולקסווגן נציג בקטגוריה הזו והוא ה- T-ROC, שאמנם חדש בארץ, אך משווק באירופה כבר מ-2017. האם מוטב מאוחר מאשר אף פעם?



מבחוץ

הטי-רוק הוא דגם נוסף במבחר הקרוסאוברים של פולקסווגן, המתמקם מעל לטי-קרוס הקטן ומתחת לטיגואן המשפחתי, ומדובר גם באח חורג לאאודי Q2, העושה שימוש באותה שלדה, מנוע, גיר ושלל מכלולים טכניים משותפים. הדגם הוצג באירופה ב-2017 אך עבר מתיחת פנים מקיפה אשתקד וכמה יחידות שלו הגיעו עד כה בחסות היבוא המקביל לארץ, כולל מגרסת הקבריולט המרהיבה, אך כניסתו לארץ כעת לראשונה בידי צ'מפיון מוטורס היבואנית הרשמית נעשית ללא גרסת הקבריולט ששיווקה אגב יפסק בקרוב מעבר לים.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר בג'יפון שעוצב ברוח שפת העיצוב הנוכחית של פולקסווגן, עם מראה לא חדשני שיסובב ראשים, אך עדיין מודרני ומכובד ובהחלט מזכיר לא מעט את האח החורג מבית אאודי, רק עם לוגו עממי יותר בחזית. מי שמעוניין בהופעה קצת יותר נועזת, מוזמן לרכוש את רמת הגימור הבכירה R-Line הכוללת עיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר מבחוץ ומבפנים. עם 4.23 מטר לאורך הוא קרוב יותר לדגמי סופר-מיני, אך עם רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 259 ס"מ, הוא מרווח יחסית לארבעה נוסעים ויכול לשמש בקלות משפחות קטנות, ומציע גם שלל תאי אחסון שימושיים בתא הנוסעים, לצד תא מטען גדול מהמקובל לקטגוריה, בנפח נדיב של 445 ליטר.

פולקסווגן טי רוק 2024

מאובזר היטב כבר מגרסת הכניסה

בניגוד ל-Q2 היוקרתי שמגיע עם אבזור קמצני גם ברמת הגימור הגבוהה שלו, את ה-T-ROC תקבלו מאובזר היטב כבר מגרסת הבסיס 'Style' הכוללת מבחוץ תאורת LED מלאה כולל פנסי מטריקס LED מתוחכמים בחזית, חישוקי גלגלים קלים "17, חיישני חניה היקפיים, קיפול מראות חשמלי, מערכת לסיוע בחניה אוטומטית, ומבפנים: לוח שעונים דיגיטלי "10 ומסך מולטימדיה בגודל "9.2 הכולל מצלמת רוורס וקישוריות ל-CarPlay ו- Android Auto כולל אלחוטית, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, ריפוד מושבים אלקנטרה משולב עור מלאכותי, מושב נהג ErgoActive עם תמיכה חשמלית ופונקציית עיסוי לגב התחתון, חימום מושבים קדמיים והגה, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. בתמורה ל-15,000 שקל תשתדרגו לרמת הגימור 'Style Plus' יתווספו לדגם גג פנורמי נפתח, מושב נהג חשמלי, מערכת מתלים אדפטיביים, חישוקי סגסוגת "18, מערכת שמע של Beats, דלת תא מטען חשמלית וחבילת השחרה (מראות צד, קשתות גג וכו') וברמת הגימור R-Line תקבלו גם מושבי עור נאפה.

פולקסווגן טי רוק 2024

בטיחותית

מפרט הבטיחות מרשים כסטנדרט וכולל מערכת Side Assist לסיוע במניעת תאונות בשטח מת, בקרת שיוט מהדור האחרון של היצרן Travel Assist לסיוע בשמירה על מרכז נתיב וזחילה בפקקים, מערכות בלימה אוטונומיות בנסיעה לפנים ולאחור ותמרוני חנייה ו-6 כריות אוויר, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע תפגשו את יחידת הכח המוכרת של קונצרן פולקסווגן, הכוללת מנוע בנזין טורבו 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוט' כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש מדובר ביחידת כח מוצלחת במיוחד המקיימת הרמוניה מלאה בין המנוע לתיבת ההילוכים ומספק נסיעה חלקה ואיכותית עם ביצועים טובים (8.3 שניות ל-100 קמ"ש), אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה טובה ברוב סוגי הכביש, למרות כיול קשיח יחסית של המתלים לטובת התנהגות ספורטיבית יותר תחת מאמץ ואפילו הנאה מנהיגה. אולי נקודת התורפה העיקרית מגיעה מסעיף צריכת הדלק, עם נתון במבחן של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה משולבת עירוני ומחוץ לעיר, שזה בסה"כ נתון סביר לרכב מהסוג הנ"ל, אך בעידן בו אנשים עוברים לדגמים היברידיים, או אפילו חשמליים, כבר לא מדובר בנתון מרשים. ה-T-ROC אגב הוא הרכב הראשון מתוצרת קונצרן פולקסווגן שמגיע לארץ עם מערכת ניתוק צמד הצילינדרים בשיוט מהדור החדש של היצרן, שאמורה לסייע בעוד כמה אחוזים בצריכת הדלק.

פולקסווגן טי רוק 2024

שווה את הכסף? 

מחיר פולקסווגן טי רוק מתחיל ב-170,000 שקל לגרסת הכניסה שמאובזרת כאמור היטב, ממשיך ב-185,000 שקל לגרסת האבזור העשירה ומגיע עד 200,000 שקל לגרסה המצוידת בחבילת העיצוב הספורטיבית, מחירים שאמנם נמוכים בלפחות ב-30,000 שקל מהטיגואן הגדול יותר, אך מנגד ממקמים אותה בין היקרות בקטגוריה, עם מחירים דומים מאוד לדגמים ההיברידיים. בפולקסווגן סיימו את שנת 2023 עם עליה של 16% במסירות ו-4,250 מסירות, כמעט כולן ללקוחות פרטיים וה-T ROC אמור להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של היבואן בארץ בשנה הקרובה, כאשר היבואן מקווה שיוכל למסור כ-1,000 מכוניות בשנה. לדעתנו, מדובר בתחזית מעט אופטימית, אולם לפולקסווגן גרעין לקוחות וותיק לא קטן שנאמן למותג ובמקרה הזה ולנוכח גל ההתייקרויות בשוק הרכב המקומי הדגם עשוי בהחלט לבלוט באולם התצוגה ולמשוך לקוחות רבים. מדובר אמנם בדגם וותיק בעולם, אך בהחלט מרגיש ונוסע כמו רכב מודרני, וכבר אמרנו שיש לכם כאן הזדמנות לרכוש סוג של אאודי Q2, עם לוגו של פולקסווגן, שנוסעבדיוק אותו הדבר, רק מצויד בתא נוסעים הרבה יותר עשיר ומפנק ותג מחיר זול בעשרות אלפי שקלים.

עוד ממבחני דרכים