דאצ'יה לוגאן החדשה במבחן: המשפחתית הזולה בישראל

באיחור של 3 שנים יוצאת לדרך דאצ'יה לוגאן החדשה, עם מפרט מודרני ביחס לדור היוצא, אבזור משודרג ותג מחיר התחלתי של 115,000 שקל הנמוך בקטגורית המשפחתיות. למרות מערכות בטיחות מקוריות שמוצעות לראשונה בדגם, ציון הריסוק שלו עדיין נמוך. האם מדובר עדיין בעסקה טובה?

ששי כהן 16 בנוב, 2023
דאצ'יה לוגאן 2023 החדשה

באיחור של 3 שנים מאז שהוצגה בעולם נחתה סוף סוף דאצ'יה לוגאן החדשה בישראל, דור חדש למשפחתית הזולה של דאצ'יה המחליף את הדגם היוצא שהוצג עוד ב-2012. לצד שדרוגים משמעותיים כמעט בכל סעיף, המחיר כבר אינו זול כבעבר ומתחיל כיום מ-115,000 שקל לגרסה אוטומטית, אך עדיין מדובר במחיר הנמוך בלפחות 17,000 שקל מהמתחרה הישירה שלו בארץ יונדאי אקסנט שגם מיושנת כבר למדי, או עשוי להשאיר לכם עודף של 41-46 אלף שקל אם תוותרו על אחת מהמשפחתיות המתקדמות והפופולריות יותר בארץ כמו סקודה אוקטביה, יונדאי אלנטרה או טויוטה קורולה.



מבחוץ

הדור השלישי של הלוגאן פותח על פלטפורמת ה-CMF-B המודרנית של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי, וחולק את אותה שלדה למשל עם רנו קליאו וקפצ'ור וניסאן ג'וק. למרות שמדובר במשפחתית קומפקטית יחסית, הממדים דווקא נדיבים יחסית עם אורך של 4.4 מטרים, רוחב של 1.85 מטר וגובה של 1.5 מטר, המספקים מרווח מספק למשפחה ממוצעת, לצד תא מטען מרשים בנפח 528 ליטר הכולל גם גלגל רזרבי בגודל מלא.

הדגם החדש מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של דאצ'יה, ומציע עיצוב נאה למדי אשר אינו מצביע על היותו רכב זול של מותג "לואו קוסט", ובארץ הוא מוצע ב-2 רמות גימור לבחירה: "אקספרסיון" המיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת פנסי חזית מסוג LED, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים (למרות שחסכו עליכם והם בצבע שחור כאילו מדובר בהתקנה מקומית), מולטימדיה עם מסך מגע "8 התומכת בעברית וכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (לא אלחוטית) ומצלמת רוורס, וכן חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט ומחשב דרך. רמת הגימור הגבוהה יותר "אקספרסיון פלוס" המיועדת יותר ללקוחות פרטיים כוללת בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים "16 קלים (במקום "15 עם טסות), משענת יד מרכזית עם תא אחסון מתחת ועוד.

דאצ'יה לוגאן 2023 החדשה

בטיחות

בסעיף הבטיחות מוצעת המכונית לראשונה עם חבילת בטיחות מתקדמת מקורית, אולם זו פשוטה למדי וכוללת התראת שמירת מרחק בסיסית (ללא זיהוי דו גלגלי והולכי רגל), בלימה אוטונומית, 6 כריות אוויר ומערכת בטיחות Movon בהתקנה מקומית המוסיפה שלל התראות על סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ותמרורי מהירות. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם התראת שטח מת במראות הצד. יחד עם זאת, למרות השדרוג המשמעותי מול הדגם היוצא, הדגם הסתפק בציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי וזה די מטריד.

דאצ'יה לוגאן 2023 החדשה

קפיצת מדרגה בתא הנוסעים

גם בתא הנוסעים מציעה המכונית קפיצת מדרגה מול הדור היוצא, עם סביבת נהג נעימה למדי לשהייה והרבה פחות תחושה של רכב זול כפי שליווה את הדגם היוצא. למרות שימוש נרחב בפלסטיק קשיח וזול, שילוב של אריג בדיפוני הדלתות ולרוחב הדשבורד תורם לאווירה נעימה וחמימה יותר, וגרסת המבחן שהגיעה ברמת הגימור הגבוהה יותר, כללה גם אבזור נדיב יחסית ואפילו מעט פינוקים. המושבים עצמם נוחים למדי מלפנים ומאחור ומזכירים דגמים של רנו, ועם בסיס גלגלים של 265 ס"מ, היא אפילו מאוד מרווחת ביחס למשפחתית קומפקטית יחסית. ביחס לדור היוצא מורגש גם שיפור משמעותי באיכות תא הנוסעים, אולם עדיין פתיחה וסגירה של הדלתות מסגירה את היותו רכב זול.

דאצ'יה לוגאן 2023 החדשה

על הכביש

הלוגאן משווקת בארץ בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים מודרני יחסית, בנפח 1.0 ליטר המפיק 90 כ"ס ו-14.5 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה במקום רובוטית חד-מצמדית בדור היוצא. מדובר אגב גם כאן באותו מנוע המשרת את רנו קליאו החדשה. כשיוצאים לדרך מתגלה מכונית שמספקת בהחלט את הדרישות של הנהג הממוצע, אך עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.8 שניות לא מדובר במכונית לחובבי תאוצות מהרמזורים, שכן בנוסף להיעדר היחסי של הכח, תחת מאמץ מדובר גם במכונית מעט רועשת יותר מהממוצע. מצד שני, עבור כל אותם אלו שלא רודפי ביצועים, מדובר בסה"כ במכונית נעימה למדי לנהיגה, אפילו נוחה יחסית גם כאשר הכביש משובש והתנהגות התיבה האוטומטית הרציפה משביעת רצון עם נהיגה חלקה למדי וכמעט ללא תחושה של נסיעה על הילוך אחד. חבל רק שלעתים בשעת עמידה, הרכב רועד קלות, תכונה המאפיינת חלק ממנועי ה-3 צילינדרים. את ימי המבחן סיימנו עם צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת הבטחת היצרן ל-17.5 ק"מ לליטר.

דאצ'יה לוגאן 2023 החדשה

תא מטען מרשים בנפח 528 ליטר + גלגל רזרבי

החל מ-115,000 שקל

בסיכומו של מבחן, רנו לוגאן החדשה ללא ספק מציעה שיפור גדול כמעט בכל תחום מול הדגם היוצא, ובסה"כ מדובר במשפחתית נעימה לנהיגה ונאה למראה שאמנם אינה מתחרה בטובות שבסגמנט המשפחתיות, אך מנגד גם זולה מהן ב-40,000 שקל וזה לא מעט כסף, כאשר נקודת התורפה המרכזית של הרכב נמצאת בציון הבטיחות הנמוך של הרכב שעשוי להרתיע רבים. בשורה התחתונה, לדעתנו מדובר במכונית שבעיקר יכולה להצליח בארץ בקרב ציי רכב, הזקוקים כיום למשפחתית במחיר שפוי, שעדיין מצוידת במכלולים מודרניים יחסית, גם אם הם עטופים באריזה זולה יחסית, ומי שיקבל אותה למשל כרכב צמוד מחברת הליסינג, יוכל לחסוך כסף רב מדי חודש בשווי שימוש הרכב בתלוש המשכורת מול שלל המשפחתיות הפופולריות, וזה נתון שעשוי לתרום להצלחתה.

עוד ממבחני דרכים