ממטולה ועד דהב בסיני ללא עצירה לטעינה: יונדאי איוניק 6 בישראל

עם עיצוב אווירודינמי ויוקרתי, מנועים חשמליים בהספק של 151-325 כ"ס והבטחה לטווח נסיעה של עד כ- 614 ק"מ, נוחתת בישראל יונדאי איוניק 6, מכונית השנה בעולם ל-2023, כשעל הכוונת שלה נמצאות טסלה מודל 3 מצד אחד, וסקודה סופרב, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי מצד שני.

ששי כהן 08 במאי, 2023
יונדאי איוניק 6 בישראל

קרוב לשנתיים לאחר שהחלה יונדאי את העידן החשמלי שלה בישראל, עם דגמי האיוניק 5 והקונה EV החשמלית, השיקה הבוקר כלמוביל היבואנית את יונדאי איוניק 6 בישראל, מכונית הסדאן החשמלית, יפהפיה ומסקרנת של היצרן, שפותחה כדי לתת מענה להצלחת טסלה מודל 3 בעולם ואף הספיקה לזכות עד כה בלא מעט פרסים, לרבות בתואר "מכונית השנה בעולם 2023". האיוניק 6 מגיעה לארץ קצת באיחור, ולדברי היבואן זה נובע מהרצון של כלמוביל להביא לכאן מלאי משמעותי של מכוניות כבר עם תחילת הדרך, לדגם שרושם לדבריהם כבר 500 לקוחות פוטנציאליים במסגרת המכירה המוקדמת.


האיוניק 6 פותחה על פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית של יונדאי, המשרתת בין השאר גם את האיוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60, אך כאן מדובר לראשונה במרכב סדאן נמוך ואווירודינמי במיוחד (0.21cd) בעל עיצוב יוקרתי וסוחף שללא ספק ימשוך הרבה עניין על הכביש. בנוסף, מדובר במכונית מנהלים גדולה, בעלת מידות המאפיינות אפילו מכוניות סאלון, עם אורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.5 מטר, הנהנית גם מבסיס גלגלים נדיב של 295 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 401 ליטר קומפקטיים יותר.


תא נוסעים

בתא הנוסעים תפגשו שלל דיפונים שיוצרו תוך כדי שימוש בחומרים אקולוגים (קני סוכר, זרעי פשטן, בקבוקי פלסטיק ממוחזרים ועוד). האווירה טכנולוגית ומתקדמת עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 המחובר למסך מולטימדיה "12.3, ולצידם תפעול נפרד לבקרת האקלים והרדיו, וכמה מתגים מכאנים לטובת נוחות ותפעול מהירים יותר תוך כדי נהיגה. תפעול חלונות החשמל אינו שגרתי ונעשה ממתגים הממוקמים ליד משענת היד המרכזית. האבזור הסטנדרטי כולל גם ריפודי עור, מושבי Relaxation Comfort (אופציה) קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים המאפשרים להפוך את המושב לסוג של מיטה בזמן המתנה לטעינת הרכב, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה, שפע של תאי אחסון שימושיים ועוד, ומבחוץ גם חישוקי גלגלים ״18, תאורה היקפית מלאה מסוג LED בעלת יותר מ-700 פיקסלים שהפכו לאחד מסימני ההיכר של סדרת החשמליות של היצרן.

יונדאי איוניק 6 בישראל

האבזור הבטיחותי כולל חבילת בטיחות מתקדמת מלאה (מקביל לדרגת אוטונומיה 2), לרבות מצלמת 360 מעלות, פנסי מטריקס לד חכמים בחזית, בלימה אוטונומית גם בתמרוני חניה ברוורס ובמקביל, ומערכת חנייה אוטומטית ולמכונית דרגת בטיחות 8 הגבוהה בישראל וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. בנוסף, הרכב יוצע עם מתאם V2L המאפשר חיבור מוצרי חשמל ביתיים (כמו לדוגמה בפיקניקים), אך המדובר בספק כח חזק(3.68kw) המסוגל בתאוריה לספק חשמל עד ל-70 מסכי טלוויזיה של ״55 בו זמנית.

יונדאי איוניק 6

היצע הדגמים בישראל

האיוניק 6 תשווק ב-3 גרסאות הנעה בתחילת הדרך: גרסת הכניסה מצוידת במנוע חשמלי בודד והנעה אחורית ומפיקה 151 כ"ס בלבד וזינוק ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות. יחד עם סוללת 53 קוט"ש טווח הנסיעה עומד על קצת יותר מ-429 ק"מ. מעליה תוצע גרסת הנעה אחורית המפיקה 228 כ"ס, המאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות ומציעה את הטווח הגדול במשפחת הדגם שעומד על 614 ק"מ, הודות לסוללת סוללת 77.4 קוט"ש. מעליהן תוצע גרסת הנעה כפולה המצוידת בצמד מנועים חשמליים, הספק משולב של 325 כ"ס והבטחה לתאוצה של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש. גם גרסה זו מצוידת בסוללת 77.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של עד 583 ק"מ לפי נתוני היצרן. לכל הדגמים מערכת טעינה 800 וולט התומכת בעמדת טעינה ציבורית אולטרה מהירה עד 350 קוט״ש המאפשרת טעינה מאפס ל-80% בתוך 18 דקות בלבד. (עמדות אלו טרם זמינות בישראל ויהיו במהלך השנה, כנראה הראשונות ע״י חברת פז).

יונדאי איוניק 6 בישראל

מחירים

מחיר יונדאי איוניק 6 יחל מ-213,900 שקל לגרסת ההנעה האחורית עם טווח 429 ק״מ, או 237,900 שקל לגרסת ההנעה אחורית טווח ארוך (614 ק״מ) דרך 259,900 שקל לגרסת ההנעה הכפולה בעלת טווח 583 ק״מ (היחידה שתגיע עם גג פנורמי)  ועד 284,900 שקל לגרסה המאובזרת ביותר. הדגם ישווק עם אחריות ל-5 שנים או עד 100,000 ק״מ, ולסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק״מ והיבואן מעריך שימכור כמה מאות מכוניות בתקופת ההשקה, כמות נמוכה יחסית בשל היכרות השוק עם הלקוחות והעדפותיהם לרכבי פנאי גבוהים. מרווח הטיפולים של הדגם עומד על אחת לשנתיים או 30,000 ק״מ.

עוד מחדשות רכב