הקדימה את התחזית: פולקסווגן מציינת חצי מיליון חשמליות

שנתיים לאחר שהחלה עידן חדש לדגמים חשמליים עם דגם ה-ID.3, מציינת פולקסווגן את מכירות הרכב החשמלי ה-500,000 בעולם, עם ארבעה דגמים זמינים ועוד עשרה בדרך עד שנת 2026.

ששי כהן 15 בנוב, 2022
חצי מיליון חשמליות פולקסווגן

פולקסווגן אמנם סובלת מירידה במכירות בשנתיים האחרונות עקב וירוס הקורונה ומשבר השבבים העולמי, אך מנגד רושמת נתונים חיוביים מרשימים בסדרת החשמליות החדשה שלה "ID" ממנה נמסרו כ- 500,000 מכוניות בתוך שנתיים, נתון המקדים בשנה אחת את תחזיות היצרן.



העידן החשמלי החדש של פולקסווגן החל באוקטובר 2020 עם תחילת שיווק המשפחתית הקומפקטית פולקסווגן ID.3 באירופה ואליה הצטרפו הג'יפונים ID.4 וגרסת הקופה 5 דלתות שלו ID.5, כאשר בסין הוצע גם רכב פנאי גדול יותר ID.6. במהלך 2023 יצטרף למבחר גם ה-ID.Buzz – מיניוואן קומפקטי מרהיב שיוצע גם בגרסה מסחרית ברוח המיקרובאס הקלאסי משנות ה–50 ועד סוף שנת 2026 צפויה החברה להשיק לא פחות מ-10 דגמים חשמליים נוספים.

במסגרת אסטרטגיית ה-ACCELERATE של החברה להפוך לספקית כלי רכב לא מזהמים, מתכננת פולקסווגן ש-70% ממכירותיה באירופה יהיו של מכוניות חשמליות עד שנת 2030, בדרך לייצור של 100% מכוניות חשמליות עבור השוק האירופאי עד שנת 2033. בארה"ב ובסין היעד צנוע יותר ומדבר על 50% מהמכירות לתקופה הנ"ל. כדי לעמוד בשאיפות היצרן היא מתכננת את מגוון הדגמים החשמליים הגדול באירופה, החל מדגם כניסה ב-25,000 אירו ועד למכונית סדאן יוקרתית "Aero B" שתתחרה בטסלה מודל 3. 

פולקסווגן ID.4 בישראל

פולקסווגן ID.4 – הסנונית החשמלית הראשונה של פולקסווגן בישראל

בפולקסווגן מדווחים על צבר הזמנות של 135,000 מכוניות לדגמים החשמליים שלהם, אך בשל משבר השבבים העולמי ובעיות נוספות בשרשרת האספקה, הייצור מוסיף להיות איטי מהרצוי ודורש תכנונים מחודשים בכל זמן קצר בהתאם להתפתחויות. את הצמיחה המואצת בביקוש לדגמים החשמליים מייחסים בחברה לפלטפורמת ה-MEB הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים (משרתת גם את מותגי סיאט, סקודה ואאודי), המאפשרת גמישות רבה בפיתוח דגמים לשלל קטגוריות, הפחתה בעליות הייצור, שילוב של סוללה המבטיחה טווח נסיעה גדול בין טעינות, רצפה שטוחה התורמת לתא נוסעים מרווח מהמקובל ביחס לממדים החיצוניים, וטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת עדכוני תוכנה של הרכב באמצעות קישוריות סלולרית (OTA).

לישראל אגב נכנסה צ'מפיון מוטורס היבואנית לשוק החשמלי רק בחודש שעבר, עם רכב הפנאי פולקסווגן ID.4 שיתחרה כאן בדגמים כמו סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, אך למעט כמות קטנה של מכוניות שתגיע לפני סוף השנה, אספקת הרכבים צפויה רק במרץ 2023.

עוד מחדשות רכב