ד"ש מהאוקיינוס: נהגנו ב-BYD סיל U שבדרך לארץ. האם למודל Y יש ממה לחשוש?

החשמלית השלישית בסדרת האוקיינוס של BYD תגיע לארץ בקיץ הקרוב עם הבטחה לג'יפון משפחתי ומרווח בניחוח פרמיום וטווח נסיעה עד 500 ק"מ. אז יצאנו לנהיגת היכרות עם הדגם שעתיד להתחרות בטסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק ואחרים בקטגורית ה-D-SUV הצומחת. המחיר צפוי להיות תחרותי.

ששי כהן 29 בינו, 2024
BYD סיל יו




לאחר שכבשה את קטגוריית הג'יפונים המשפחתיים (C-SUV) אשתקד עם 14,244 מסירות מדגם האטו 3 לבדו, שהיה גם לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2023, ואת השנה החולפת סיימה BYD במקום הרביעי בטבלת המסירות עם 15,145 מסירות ותואר "החשמלית הנמכרת בישראל", בשלמה מוטורס היבואנית לא נחים על זרי הדפנה ומתכננים את המשך חדירתם לשוק הישראלי, ולאחר שהשיקו בחודשים החולפים את הדולפין לשוק המשפחתיות הקומפקטיות ובשבוע הבא ישיקו את הסיל שתתחרה בטסלה מודל 3 ודומותיה, בקיץ הקרוב צפוי להגיע לארץ גם הסיל U, קרוסאובר משפחתי גדול יותר מהאטו 3 שיתחרה בסגמנט ה-D-SUV הצומח בדגמים כמו יונדאי איוניק 5, MG מארוול R, סקודה אניאק ואחרים.


רכב שלישי בסדרת האוקיינוס של BYD

ה-BYD סיל יו הוא הרכב השלישי בסדרת האוקיינוס העממית של היצרן שמכוונת לשוק האירופאי, (מצטרף לדולפין ולסיל ואחריו הושקה גם הסיגל הקטנה). לצד מרכיבי עיצוב ושמות שקיבלו את השראתם מהים, הסיל U הינו הגרסה האירופאית של דגם ה-"SONG" שמשווק כבר שנתיים בסין, אך בגרסתו האירופאית זכה באופן נדיר לשדרוג לשלדת ה-"E-Platform 3.0" החדשה והעדכנית של היצרן אשר פותחה עבור דגמים חשמליים ומציעה מרווח משופר לנוסעים לצד שדרוג היעילות האנרגטית, הבטיחות והנוחות. העיצוב מודרני ונאה למדי ואינו כולל התחכמויות מיותרות והאות U שהוצמדה אגב לשם, מסמלת 'Utility' – שימושיות – שזה אחד מיתרונות הדגם. עם 4.78 מטרים לאורך, 1.89 מטר לרוחב וגובה של 1.67 מטר, הוא ארוך ב-33 ס"מ מהאטו 3 הפופולרית, רחב ממנה בס"מ וחצי וגבוה ממנה ב-6.5 ס"מ. נפח תא המטען מרשים ועומד על 552 ליטר.

BYD סיל יו

"קוקפיט אינטיליגנטי"

הרעיון המרכזי מאחורי הדגם הוא הרצון לספק ג'יפון משפחתי בניחוח פרמיום עם דגש על מרווח, פרקטיות, נוחות ובטיחות, ועם בסיס גלגלים של 276 ס"מ, מציעה המכונית תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, כאשר היושבים מאחור נהנים גם מרצפה שטוחה שמשפרת משמעותית את המרווח לרגליים. סביבת הנהג מתאפיינת בעיצוב נקי ואיכות החומרים וההרכבה לרוב טובים. אל אלו מצטרפים שלל תאי אחסון שימושיים, אפליקצייה טלפונית לתפעול הרכב ותנוחת ישיבה גבוהה. הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: 'Comfort' הבסיסית שמצוידת בסוללת 71.8 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 420 ק"מ, ו-'Design' המאובזרת יותר עם סוללת 87 קוט"ש והבטחה לטווח נסיעה עד 500 ק"מ בתקן ה-WLTP. האבזור נדיב כבר מגרסת הכניסה וכולל מושבי עור טבעוני (מלאכותי) חשמליים ומחוממים, חימום הגה, תאורת אווירה בשלל צבעים, גג זכוכית פנורמי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה עם מסך מגע מסתובב "12.8 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים "19, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת מולטימדיה עם מסך מגע "15.6, צמד משטחי טעינה אלחוטית לטלפון, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת של Infinity. המפרט הבטיחותי כולל את מרבית המערכות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק והרכב אף זכה לאחרונה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

BYD סיל יו

ללא גרסה ספורטיבית

בניגוד למרבית המתחרות בקטגוריה המוצעות בגרסאות הנעה אחורית לצד גרסאות ביצועים כפולות הנעה וספורטיביות, הסיל יו תוכננה לדברי היצרן כרכב משפחתי עם דגש על שימושיות ונוחות, ואיננה כוללת לעת עתה גרסת ביצועים ספורטיבית.במקרה הזה תמצאו הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 218 כ"ס, המספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות (9.6 שניות בגרסת הטווח הארוך הכבדה יותר בשל הסוללה. מצד אחד, אלו נתונים שרחוקים מלהיות מרגשים. מצד שני, מדובר עדיין ברכב מספיק חזק, עם אחיזת כביש גבוהה ומספיק כח זמין לצאת לעקיפות מהירות ובטוחות, ועבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים של ג'יפונים מהסוג הנ"ל, אין באמת צורך יותר מזה. בשל הייעוד המשפחתי יותר, המתלים מכויילים על הצד הרך יחסית לטובת נוחות נסיעה גבוהה וגיהוץ יעיל של הכביש שבאים על-חשבון ההתנהגות הספורטיבית. למרות שבחרנו לנהוג עם שימוש ברגנרציה מוגברת, עדיין לא ניתן לנהוג במצב של "דוושה אחת" ללא שימוש כמעט בבלמים, ובהחלט היינו מצפים שהיצרן יציג שיפור בתחום הזה. רכב המבחן היה ברמת הגימור 'Design' בעלת טווח הנסיעה הארוך יותר, ובנהיגה נמרצת יותר בתחילת הדרך הראה מחשב הדרך טווח נסיעה אמיתי סביב ה-420 ק"מ, אך כאשר נהגנו כ-50 ק"מ בצורה מושכלת וחסכונית, הגענו לנתון שדומה להצהרת היצרן (קרוב ל-500 ק"מ). הדגם תומך אגב בטעינת DC מהירה עד 140 קילוואט המבטיחה טעינת 30-80% מהסוללה ב-28 דקות בלבד ומגיע כסטנדרט עם תמיכה ב-V2L המאפשרת חיבור מכשירי חשמל לרכב כמו בפיקניקים למשל.

BYD סיל יו

ניחוח פרמיום במחיר תחרותי?

BYD סיל יו צפויה להגיע לארץ בקיץ הקרוב ובהתחשב במחירי הדגם שהוצגו באירופה (41,990 יורו), ניתן לצפות למחיר תחרותי בארץ שיחל בפחות מ-200 אלף שקל. בהנחה שהמחיר אכן יהיה בגזרה הזו, יחד עם המוניטין המוצלח שהצליח היבואן להקנות למותג בתקופה הקצרה שבה הוא משווק בארץ, עשויה הסיל U להיות שחקן מרכזי בקטגוריה שמרכזת כבר סביב ה-10,000 מסירות בשנה, עם ג'יפון משפחתי מרווח בניחוח פרמיום, פרקטי ובטיחותי, המבטיח גם טווח נסיעה מכובד לצד התפשרות קלה בסעיף הביצועים. האם לטסלה מודל Y יש ממה לחשוש? כנראה שלא. משום שמי שמחפש ביצועים ספורטיביים לא ימצא אותם כאן. אבל עבור אלו שמעדיפים נוחות ומסתפקים ברכב שבסה"כ זריז למדי ונעים לנהיגה, נדמה שלסיל U יש חבילה כוללת ומוצלחת שעשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של BYD בשוק הישראלי בשנה הקרובה.

עוד מחדשות רכב